Ο τελευταίος από τους άνδρες σούπερ σταρ της χρυσής εποχής του γαλλικού κινηματογράφου, ο Αλέν Ντελόν, πέθανε σε ηλικία 88 ετών.
Για τους Γάλλους, ο Ντελόν ήταν ο απόλυτος grand fauve (μεγάλο θηρίο) του κινηματογράφου που γοήτευσε και αποπλάνησε την Ευρώπη τη μεθυστική δεκαετία του 1960, εμφανιζόμενος σε επιτυχίες όπως «Η λεοπάρδαλη» και «Ο Ρόκο και τα αδέρφια του».
Ο ηθοποιός ήταν σε κακή κατάσταση υγείας από τότε που υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο το 2019, και σπάνια εγκατέλειπε το κτήμα του στο Ντουσί, στην περιοχή Val de Loire της Γαλλίας.
Ο θρύλος του Ντελόν ξεκίνησε το 1960, παίζοντας όμορφους δολοφόνους και μυστηριώδεις δολοπλόκους στο «Μωβ Μεσημέρι» – που αργότερα έγινε remake ως «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» – και στη «Λεοπάρδαλη» του Λουτσίνο Βισκόντι.
Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Ντελόν
Τα παιδιά του ανακοίνωσαν τον θάνατό του το πρωί της Κυριακής με δήλωσή τους στο γαλλικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Agence France-Presse.
‘Ο Αλέν Φαμπιέν, η Ανούσκα, ο Άντονι, καθώς και (ο σκύλος του) ο Λούμπο, με βαθιά θλίψη ανακοινώνουν τον θάνατο του πατέρα τους’, ανέφερε η ανακοίνωση.
‘Έφυγε ειρηνικά από τη ζωή στο σπίτι του στο Ντουσί, περιτριγυρισμένος από τα τρία του παιδιά και την οικογένειά του’.
Τα αφιερώματα στον Ντελόν άρχισαν αμέσως να κατακλύζουν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και όλα τα κορυφαία γαλλικά μέσα ενημέρωσης στράφηκαν σε πλήρη κάλυψη της πλούσιας καριέρας του.
Για ορισμένους, ο Ντελόν ήταν ο πιο σέξι άνδρας του 20ού αιώνα, ο οποίος υποδυόταν στην εντέλεια τους άψογα ραμμένους, παγωμένους δολοφόνους που έγιναν δημοφιλείς στις ταινίες του Νέου Κύματος της δεκαετίας του 1960.
Για άλλους, ο άνδρας που συχνά αναφερόταν στον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο και παραδέχτηκε ότι είχε χαστουκίσει μια γυναίκα, ήταν ένας εγωιστής σοβινιστής, με τις φεμινίστριες να έχουν εξοργιστεί από το βραβείο για το επίτευγμα ζωής που του απένειμε το φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών το 2019.
Τα εκατομμύρια των θαυμαστών του, από τη Γαλλία έως την Ιαπωνία -όπου ο Ντελόν λατρεύτηκε ως είδωλο της ανδρικής ομορφιάς- ήταν έτοιμοι να παραβλέψουν τις αδυναμίες του.
Σε ένα σημείωμα προς τον Delon για τα 80α γενέθλιά του, ένας από τους παλαιότερους φίλους του, η συνάδελφός του είδωλο της δεκαετίας του 1960 Brigitte Bardot, τον αποκάλεσε «έναν αετό με δύο κεφάλια… το καλύτερο και το χειρότερο».
Οι γυναίκες που σημάδεψαν τη ζωή του
Ρόμι Σνάιντερ
Η ερωτική ιστορία μεταξύ της Σνάιντερ και του Ντελόν κράτησε πέντε χρόνια. Οι δυο τους συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο Ορλί το 1958, λίγο πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα της πρώτης τους κοινής ταινίας, Christine.
Οι δυο τους κατέληξαν να ερωτεύονται στα γυρίσματα του ρομαντικού δράματος του Pierre Gaspard-Huit, ένα ριμέικ της ταινίας Liebelei του 1933 , στην οποία η μητέρα του Σνάιντερ, Μάγκντα, είχε παίξει τον ίδιο ρόλο.
Γεννημένη στη Βιέννη το 1938, η Σνάιντερ ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 15 ετών στο When the White Lilacs Bloom Again (1953).
Ο ρόλος που την έκανε να ξεχωρίσει ήρθε το 1955 χάρη στην εξαιρετική της ερμηνεία ως αυτοκράτειρα Ελισάβετ της Αυστρίας στη ρομαντική βιογραφική ταινία Σίσσυ.
Αφού ερωτεύτηκε τον Ντελόν στα γυρίσματα της Christine το 1958, η Σνάιντερ άφησε τη Δυτική Γερμανία για να πάει με τον Ντελόν στο Παρίσι. Ανακοίνωσαν τον αρραβώνα τους ένα χρόνο αργότερα.
Η σχέση κράτησε πέντε χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων έγιναν το χρυσό ζευγάρι του γαλλικού κινηματογράφου.
Κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου, η Σνάιντερ απολάμβανε μια σταθερή καριέρα στη Γαλλία, δουλεύοντας με τον Όρσον Γουέλς στη Δίκη (1962) και τον Τζον Φορντ για το θεατρικό του έργο «Tis Pity She’s a Whore το 1961. Την επόμενη χρονιά, έπαιξε την Άννα στην παραγωγή του Σάσα Πίτοεφ για τον Γλάρο του Τσέχοφ.
Το 1963, όμως, η Σνάιντερ έλαβε ένα γράμμα χωρισμού από τον Ντελόν και το ζευγάρι χώρισε. Το ειδύλιο τελείωσε με ένα γράμμα…
Την επόμενη χρονιά, ο Ντελόν αρραβωνιάστηκε τη Γαλλίδα μοντέλο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Ναταλί Ντελόν, η οποία ήταν έγκυος εκείνη την εποχή. Το ζευγάρι παντρεύτηκε και ο γιος τους ήρθε στη ζωή την ίδια χρονιά. Χώρισαν τέσσερα χρόνια αργότερα το 1969.
Μετά τον χωρισμό της από τον Ντελόν, η Σνάιντερ είχε μια σύντομη αλλά λαμπρή καριέρα στο Χόλιγουντ.
Με τον ο Ντελόν παρέμειναν στενοί φίλοι μετά τον χωρισμό τους και συνέχισαν να εργάζονται μαζί σε ταινίες όπως το La Piscineτο 1968 και η Δολοφονία του Τρότσκι το 1972.
Το 1975 παντρεύτηκε τον ιδιωτικό της γραμματέα Daniel Biasini. χώρισαν το 1975.
Ο γιος της Σνάιντερ, τον οποίο απέκτησε με τον Μέγιεν, πέθανε το 1981, σε ηλικία 14 ετών, αφού προσπάθησε να σκαρφαλώσει σε έναν αιχμηρό φράχτη και τρύπησε κατά λάθος τη μηριαία αρτηρία του.
Βρέθηκε νεκρή σε ηλικία 43 ετών στο διαμέρισμά της στο Παρίσι, ένα χρόνο αργότερα, στις 29 Μαΐου 1982, λόγω καρδιακής ανακοπής. Είχε υποβληθεί σε εγχείρηση νεφρού μήνες πριν.
Η Ντελόν κανόνισε να ταφεί ο γιος της στον ίδιο τάφο. Αναφέρθηκε στη Σνάιντερ ως «την αγάπη της ζωής μου», μετά τον θάνατό της.
Ναταλί Ντελόν
Η Ναταλί Ντελόν, κατά κόσμον Francine Canovas, είναι η μόνη γυναίκα που παντρεύτηκε ποτέ ο Αλέν Ντελόν. Γνωρίστηκαν το 1962 και παντρεύτηκαν στις 13 Αυγούστου 1964, όταν η Ναταλί ήταν έγκυος στον γιο τους, Αντονι, που γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου στο Λος Άντζελες.
Ωστόσο, ο γάμος διήρκεσε μόνο τέσσερα χρόνια και η σχέση τους έληξε το 1969, λόγω και του όλο και πιο ισχυρού δεσμού μεταξύ του Αλέν Ντελόν και της Μιρέλ Νταρκ, που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Jeff.
Δαλιδά
Ο Αλέν Ντελόν και η Δαλιδά είχαν μια κρυφή ερωτική σχέση. Οι δύο τους συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1956, όταν δεν ήταν ακόμη διάσημοι. Συναντήθηκαν ξανά δέκα χρόνια αργότερα στη Ρώμη και ξεκίνησαν μια κρυφή σχέση. Παρά τον χωρισμό, ο δεσμός τους παρέμεινε ισχυρός, τόσο πολύ που το 1973 ηχογράφησαν μαζί το διάσημο τραγούδι Paroles, Paroles.
Μιρέιγ Νταρκ
Η ιστορία μεταξύ του Αλέν Ντελόν και της Μιρέιγ Νταρκ διήρκεσε 15 χρόνια, μια έντονη σχέση που, ακόμη και μετά το τέλος του έρωτά τους, μετατράπηκε σε έναν βαθύ δεσμό. Όταν η Νταρκ πέθανε στις 28 Αυγούστου 2017, ο Αλέν Ντελόν την αποχαιρέτησε με μεγάλο πόνο, ορίζοντάς την ως μία από τις μεγάλες αγάπες του.
Rosalie van Breemen
Η Rosalie van Breemen είναι η μητέρα των δύο από τα τέσσερα παιδιά του Αλέν Ντελόν, της Ανούκα και του Αλέν-Φαμπιέν, που γεννήθηκαν από τη σχέση του ηθοποιού με την Ολλανδή που ασχολούνταν με το μόντελινγκ. Γεννημένη το 1966 και με καταγωγή από την Ουτρέχτη, η Ροσαλί ξεκίνησε ως μοντέλο και μετακόμισε στο Παρίσι αφού κέρδισε το βραβείο Miss World University. Παρά τη διαφορά ηλικίας των 31 ετών, ο έρωτας άνθισε αμέσως ανάμεσα σε εκείνη και τον 52χρονο τότε Ντελόν.
Hiromi Rollin
Η Hiromi Rollin, 66 ετών σήμερα, ήταν τόσο σύντροφος όσο και φροντιστής του Αλέν Ντελόν τα τελευταία χρόνια. Πρόσφατα, αποκλείστηκε από το σπίτι του ηθοποιού λόγω διαμάχης με τα παιδιά του. Σε μια λεπτομερή συνέντευξη στην εβδομαδιαία εφημερίδα Chi, η Rollin μοιράστηκε τη δική της εκδοχή των γεγονότων σχετικά με τη συνεχιζόμενη οικογενειακή διαμάχη, προσφέροντας μια οικεία και προσωπική οπτική για τη σχέση της με τον ηθοποιό και τις δύσκολες στιγμές που περνούσε.
Η ιστορία πίσω από το πρόσωπο του Αλέν Ντελόν
Γεννημένος λίγο έξω από το Παρίσι στις 8 Νοεμβρίου 1935, ο Ντελόν ξεκίνησε τη ζωή του στο πίσω πόδι: τέθηκε σε ανάδοχη φροντίδα σε ηλικία τεσσάρων ετών μετά το διαζύγιο των γονιών του.
Έφυγε από το σπίτι του τουλάχιστον μία φορά και αποβλήθηκε αρκετές φορές από τα οικοτροφεία πριν ενταχθεί στους Πεζοναύτες στα 17 του.
Ως έφηβος στρατιώτης πάλεψε για να κρατήσει την Ινδοκίνα Γαλλική προτού απολυθεί άτιμα επειδή έκλεψε ένα τζιπ.
Πίσω στη Γαλλία στα μέσα της δεκαετίας του ’50, εργάστηκε ως αχθοφόρος στη χονδρική αγορά τροφίμων του Παρισιού, Les Halles, και πέρασε χρόνο στην περιοχή Pigalle με τα κόκκινα φανάρια πριν μεταναστεύσει στα καφέ της μποέμ περιοχής St. Germain des Pres.
Εκεί γνώρισε τον Γάλλο ηθοποιό Jean-Claude Brialy, ο οποίος τον πήγε στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου τράβηξε την προσοχή ενός Αμερικανού ανιχνευτή ταλέντων που κανόνισε ένα τεστ οθόνης.
Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 1957 στο «Quand la femme s’en mele» («Στείλτε μια γυναίκα όταν ο διάβολος αποτύχει»).
Ο Ντελόν ήταν επιχειρηματίας αλλά και ηθοποιός, χρησιμοποιώντας την εμφάνισή του για να πουλάει επώνυμα καλλυντικά και να ασχολείται με άλογα κούρσας με παλιούς φίλους του υποκόσμου.
Επένδυσε σε έναν στάβλο ιπποδρομιών με τον Jacky ‘Le Mat’ Imbert, μια διαβόητη φιγούρα σε μια ακμάζουσα σκηνή εγκλήματος στη Μασσαλία.
Με εντυπωσιακά μπλε μάτια, ο Ντελόν αποκαλούνταν μερικές φορές ως «Γάλλος Φρανκ Σινάτρα» για την όμορφη εμφάνισή του, μια σύγκριση που δεν άρεσε στον ηθοποιό. Σε αντίθεση με τον Σινάτρα, ο οποίος αρνιόταν πάντα τις διασυνδέσεις με τη Μαφία, ο Ντελόν αναγνώρισε ανοιχτά τους σκιερούς φίλους του στον κάτω κόσμο.
Σε μια συνέντευξη του 1970 στους New York Times, ο Ντελόν ρωτήθηκε για τέτοιες γνωριμίες, ένας από τους οποίους ήταν μεταξύ των τελευταίων «Νονών» του κάτω κόσμου στο μεσογειακό λιμάνι της Μασσαλίας.
«Οι περισσότεροι από αυτούς τους γκάνγκστερ που ξέρω… ήταν φίλοι μου πριν γίνω ηθοποιός», είπε. «Δεν ανησυχώ για το τι κάνει ένας φίλος. Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του. Δεν έχει σημασία τι κάνει».
Συνελήφθη το 1968 και πέρασε ένα χρόνο στη φυλακή
Η περίπλοκη ιδιωτική ζωή του Ντελόν και οι άθλιες φιλίες του τον κρατούσαν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.
Συνελήφθη το 1968 αφού ο πρώην σωματοφύλακάς του, ένας νεαρός Γιουγκοσλάβος ονόματι Στέφαν Μάρκοβιτς, βρέθηκε νεκρός σε μια σακούλα, με μια σφαίρα στο κεφάλι, πεταμένος σε μια χωματερή κοντά στο Παρίσι.
Η αστυνομία είχε υποψιαστεί ότι ο Μάρκοβιτς είχε σχέση με τη σύζυγο του Ντελόν, Ναταλί Μπαρθελεμί, σε μια υπόθεση που τράβηξε την προσοχή του έθνους.
Ο ηθοποιός ανακρίθηκε και αθωώθηκε από την αστυνομία, αλλά η «υπόθεση Markovic» εξελίχθηκε σε εθνικό σκάνδαλο.
Η αστυνομία κατηγόρησε τον Francois Marcantoni, έναν Κορσικανό γκάνγκστερ, φίλο του Delon, για τη δολοφονία του Markovic. Πέρασε ένα χρόνο στη φυλακή κατηγορούμενος για τη δολοφονία πριν αθωωθεί και αφεθεί ελεύθερος. Η υπόθεση τελικά εγκαταλείφθηκε ανεξιχνίαστη.
Ο Ντελόν ήταν ειλικρινής εκτός σκηνής και προκαλούσε αντιδράσεις όταν το έκανε – κυρίως όταν είπε ότι λυπάται για την κατάργηση της θανατικής ποινής και μίλησε απαξιωτικά για τον γάμο των ομοφυλοφίλων, ο οποίος νομιμοποιήθηκε στη Γαλλία το 2013.
Υπερασπίστηκε δημόσια το ακροδεξιό Εθνικό Μέτωπο και τηλεφώνησε στον ιδρυτή του Ζαν-Μαρί Λεπέν, έναν παλιό του φίλο, για να τον συγχαρεί όταν το κόμμα τα πήγε καλά στις τοπικές εκλογές το 2014.
Το τραγικό τέλος με τη διάλυση της οικογένειάς του – Ο πόλεμος μεταξύ των παιδιών του για την περιουσία 200 εκατ. δολαρίων
Καθώς άρχισε να καταπέφτει ο Αλέν, τα τρία παιδιά του επιδόθηκαν σε ανοιχτό πόλεμο για την περιουσία του.
O Ντελόν έγινε πρωτοσέλιδο το 2023, όταν τα τρία παιδιά του κατέθεσαν μήνυση κατά της βοηθού του Χιρόμι Ρολέν, κατηγορώντας την για παρενόχληση και απειλητική συμπεριφορά.
Οι τρεις τους – ο Anthony, η Anouchka και ο Alain-Fabien – κατέθεσαν αρχικά μήνυση κατηγορώντας την Γιαπωνέζα σύντροφό του και πρώην φροντιστή του, Hiromi Rollin, ότι προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί τον πατέρα τους.
Όταν η υπόθεση αυτή απορρίφθηκε, στράφηκαν ο ένας εναντίον του άλλου τον Ιανουάριο του 2024, με τον Anthony να κατηγορεί την Anouchka, το αγαπημένο παιδί, ότι εκμεταλλεύεται τον «αποδυναμωμένο» πατέρα τους.
Ο Ντελόν δήλωσε μέσω δικηγόρου ότι θα καταγγείλει τον γιο του στην αστυνομία.
Τον Απρίλιο του 2024 ένας δικαστής έθεσε τον Delon υπό «ενισχυμένη επιτροπεία», πράγμα που σημαίνει ότι δεν είχε πλέον πλήρη ελευθερία να διαχειρίζεται τα περιουσιακά του στοιχεία. Βρισκόταν ήδη υπό νομική προστασία λόγω ανησυχιών για την υγεία και την ευημερία του.
Τον Μάιο του 2019, ο Αλέν Ντελόν έκανε την τελευταία του μεγάλη δημόσια εμφάνιση στο κόκκινο χαλί για να παραλάβει τιμητικό Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών.